Digital photography – IEEE Student Branch of Thrace

Κύκλος μαθημάτων, σε συνεργασία με το IEEE Student Branch of Thrace, με αντικείμενο την τέχνη και την τεχνική, τη θεωρία και την πρακτική της πιο προσιτής πλέον τέχνης, της ψηφιακής φωτογραφίας, από τη γέννησή της έως την τελική της επεξεργασία.

Πρόγραμμα μαθημάτων:

  • 6 Απριλίου 2011, 15:00 – 17:00: Η ψηφιακή εικόνα
  • 13 Απριλίου 2011, 15:00 – 17:00: Η φωτογραφία και η ψηφιακή φωτογραφία
  • 4 Μαϊου 2011, 15:00 – 17:00: Η χρυσή αναλογία στη φωτογραφία
  • 11 Μαϊου 2011, 15:00 – 17:00: Εισαγωγή στην επεξεργασία εικόνας και φωτογραφίας με χρήση του Photoshop
  • 18 Μαϊου 2011, 15:00 – 17:00: Βασικές δυνατότητες επεξεργασίας εικόνας και φωτογραφίας
  • 25 Μαϊου 2011, 15:00 – 17:00: Προχωρημένες δυνατότητες επεξεργασίας εικόνας και φωτογραφίας


Ο κύκλος μαθημάτων θα διεξαχθεί στο Κτήριο του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΔΠΘ στην Πανεπιστημιούπολη Κιμμερίων.

Ενημέρωση

Το πρώτο μάθημα πραγματοποιήθηκε όπως προγραμματίστηκε στις 6/4 με μικρή καθυστέρηση λόγω δυσκολιών στις προετοιμασίες και με αλλαγή του αμφιθεάτρου λόγω μεγάλης συμμετοχής (150+ άτομα). Δυστυχώς δεν πήρα μαζί μου τη Nikon οπότε έβγαλα 1-2 φωτογραφίες με το κινητό (σίγουρη αποτυχία :-(). Φωτογραφίες κατά την προσέλευση του κοινού ακολουθούν.

>> Εδώ βρίσκεται το Περιεχόμενο της 1ης διάλεξης

>> Εδώ βρίσκεται το Περιεχόμενο της 2ης διάλεξης

Μερικές φωτογραφίες από τη δεύτερη διάλεξη ακολουθούν.

Ακολουθεί gif animation από την έξοδο από το αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής Σχολής.

…μετά τις διακοπές του Πάσχα…

>> Εδώ βρίσκεται το Περιεχόμενο της 3ης διάλεξης

Με αυτά ολοκληρώθηκε το πρώτο μέρος της σειράς μαθημάτων που αφορούσε στην ψηφιακή φωτογραφία και όλοι είναι έτοιμοι για το δεύτερο μέρος με αντικείμενο την επεξεργασία των ψηφιακών εικόνων.


Just before the lecture

Το πρακτικό σκέλος της επεξεργασίας ψηφιακών εικόνων ξεκίνησε.

>> Εδώ βρίσκεται το Περιεχόμενο της εισαγωγής στο Photoshop

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #1: Ρετούς φωτογραφίας

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #2: Χρωματισμός φωτογραφίας

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #3: Κείμενο-πινέλο-ανάμειξη-σύνθεση

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #4: Αφίσα/πόστερ

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #5: Διόρθωση ατελειών και “ατελειών”

>> Εδώ βρίσκεται το Tutorial #6: Καλλιτεχνική σύνθεση


@25.05.2001 – Λίγο πριν την έναρξη της τελευταίας μας συνάντησης στο πλαίσιο του κύκλου μαθημάτων…



Ο κύκλος μαθημάτων ολοκληρώθηκε με επιτυχία!
Οι συμμετέχοντες έλαβαν και τις βεβαιώσεις τους.

Ευχαριστώ όλους για την ένθερμη συμμετοχή τους.
Ευχαριστώ το IEEE Student Branch of Thrace που μου έκανε την τιμή να μου αναθέσει αυτό το εγχείρημα.

1 thought on “Digital photography – IEEE Student Branch of Thrace

  1. Το θέμα της αγοράς ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής


    Πριν από λίγες ημέρες με ρώτησε η Ελένη τι πρέπει να προσέξει κατά την αγορά φωτογραφικής μηχανής. Παραθέτω την απάντησή μου.


    Το θέμα της αγοράς φωτογραφικής μηχανής είναι κατά την άποψή μου θέμα επιλογής βάσει κάποιων προδιαγραφών. Οι προδιαγραφές αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με δυνατότητες που σου δίνει η μηχανή αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε δύο ακόμη παράγοντες: το κόστος και την εμπειρία ή το “όνομα” του κατασκευαστή.

    >> Ξεκινώντας από το τελευταίο, εγώ προσωπικά αισθάνομαι μεγαλύτερη σιγουριά όταν κοιτώ μια μηχανή από κατασκευαστή με εμπειρία στη φωτογραφία. Μιλώ δηλαδή για εταιρείες που παραδοσιακά ασχολούνταν με την κατασκευή μηχανών από την εποχή της αναλογικής φωτογραφίας. Έτσι κάποιες σχετικά πιο πρόσφατες στο χώρο εταιρείες που προέρχονται από
    τον τομέα κυρίως των υπολογιστών ή των οικιακών συσκευών δεν τις έχω πρώτη προτίμηση.

    >> Πηγαίνοντας στο κόστος, εδώ είναι ένα καθαρά προσωπικό ζήτημα και νομίζω πρέπει ο παράγοντας κόστους να μπει στην προσπάθεια επιλογής μόνο ως περιορισμός.

    >> Τώρα ως προς τις δυνατότητες της μηχανής, θα πρότεινα τα εξής:

    – Ανάλυση: — αδιάφορο! ακόμη και με 3 MPixel αλλά με καλή ποιότητα αισθητήρα είσαι ΟΚ

    – Τύπος αισθητήρα: εδώ θέλει ψάξιμο και προσοχή κυρίως ως προς την ποιότητα αλλά και το λεγόμενο crop factor δηλαδή το ποσοστό κάλυψης που δίνει σε σχέση με το 35 mm film (όπως σας είπα στο σεμινάριο). Ως προς την ποιότητα πρέπει να δεις τεστ της μηχανής από σοβαρά sites (π.χ. dpreview), ενώ ως προς την κάλυψη σε σχέση με 35 mm δίνεται συνήθως ένα μέγεθος π.χ. full frame, APS-C, ή μια τιμή σε ίντσες (δες κι εδώ Digital camera sensor sizes, Image sensor format, Making (some) sense out of sensor sizes).
    Εννοείται ότι όσο μεγαλύτερος ο αισθητήρας τόσο το καλύτερο για την ποιότητα.

    – Είναι καλό να έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης RAW φωτογραφιών και λογισμικό επεξεργασίας (μπορεί να βρεθεί και γενικής χρήσης)

    – Δυνατότητες ταχύτητας: τουλάχιστον στο διάστημα Β – … (το Β σημαίνει όσο κρατάς πατημένο το κουμπί φωτογράφισης έχεις ανοικτό το κλείστρο και άρα μπορείς να φωτογραφίσεις ακόμη και σε σκοτάδι – φυσικά αφού ακινητοποιήσεις τη μηχανή).

    – IS0 στο διάστημα τουλάχιστον 100 – 1600

    – Επιθυμητή (αλλά όχι υποχρεωτική) η δυνατότητα καταγραφής βίντεο HD

    – Δυνατότητα συνεχούς φωτογράφισης (continuous shooting) με τουλάχιστον 3 fps

    – ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ επαναφορτιζόμενη μπαραρία λιθίου!!!

    – Φακός που να καλύπτει τις βασικές ανάγκες σου με βάση προτεραιτότητες που δίνεις. π.χ. αν έχει περισσότερη σημασία το μεγάλο πλάνο (αστικές περιοχές, τοπία κοκ) πηγαίνεις σε ευρυγώνιο διαφορετικά σε μεσαίο και τηλεφακό. Ένα φάσμα 30-200 mm είναι το καλύτερο εύρος φακού αλλά συνήθως το ακριβότερο 🙁 Δυνατότητες διαφράγματος: τυπικά σε ένα διάστημα f/2.8 – f/22 ή αντίστοιχα ανάλογα με το φακό

    – Κάποια κάρτα μνήμης περί τα 4 GB

    – Πρόσθετα (κάποια προαιρετικά): Δυνατότητα επιλογής του σημείου εστίασης πάνω στην εικόνα, δυνατότημα Dynamic Lighting, διάφορους τύπους φωτομέτρησης (π.χ. spot, matrix, κοκ), διάφορα έτοιμα προγράμματα φωτογράφισης, ενσωματωμένο φλας και δυνατότητα σύνδεσης (είτε καλωδιακά είτε ασύρματα) με εξωτερικό φλας για στούντιο

    – …και ένα card reader για την αντίστοιχη κάρτα μνήμης…

Comments are closed.